Sel ajal kui mina tulin, siis oli veel jaama juures piimaplatvorm. Kui hommikune rong tuli, selleks ajaks talumehed tõid oma piimanõud sinna. Seal perrooni otsa juures paremal pool oli piimaplatvorm, sinna peale pandi piimanõud. Esimene oli siis piimavagun. Siin tõsteti piimanõud peale ja läksid linna. Ja siis sel ajal oli veel petroolivalgustus, pöörmetes ja semaforides ja jaamaesisel, igal pool olid petroolilaternad. Jaama ees oli kolmest roopast kokku pandud niuke pikk kõver mast. Ja sinna sisse vändati trossiga ülesse latern, seepärast, et see valgustas jaamaesist. Praegu see rongisüsteem on elektrooniline, aga siis oli sauasüsteem. Siis kui rong sõitis läbi, siis ta pidi püüdma kinni loa, et järgmisse jaama minna. See oli selline suur traatrõngas ja seal all oli kolm rõngast, millest pisteti läbi see loapulk. See oli seal vahel. Ja-ja siis vedur täie sõidu pealt, vedurijuht oli poolest saadik aknast välja, siis ta püüdis selle rõnga kinni. Eelmise viskas ennem jaama ette maha ja siis selle uue püüdis kinni. Ja kui ta seda ei saand kätte, siis peeti rong kinni. Rong aeti nii palju tagasi ja siis otsiti lume seest, nii kaua kui see üles leiti, sellepärast, et muidu rongil edasisõiduluba ei olnud. See oli 1945 kuni 1957, siis tuli uus süsteem. |